Bu makale 2024 için yeni detaylarla güncellenmiştir.

Yüksek hacimli üçüncü taraf e-ticaret satıcıları, ABD INFORM Consumers Act kapsamında Amazon ve diğer platformlara iş bilgilerini yıllık olarak doğrulamak zorundadır.

Çevrimiçi pazaryerleri, bu satıcılardan bilgi toplamak, doğrulamak ve paylaşmakla yükümlüdür. Ancak, birçok satıcı haklı olarak süreç ve paylaşmaları gereken bilgiler hakkında sorulara sahiptir.

Banka hesap numaraları ve diğer hassas bilgileri paylaşmanız istendiğinde, özellikle dolandırıcılar ve şüpheli rakipler konusunda her zaman dikkatli olmanız gerektiğinde, bu durum rahatsız edici olabilir. Bu makalede, INFORM Consumers Act hakkında ne beklemeniz gerektiğini ve geçerli olduğunda sağlamanız gereken bilgileri açıklayacağız. Bu yasa, 27 Haziran 2023’te yürürlüğe girmiştir ve satıcıların iş bilgilerini yıllık olarak doğrulaması gerekmektedir.

Amazon İş Bilgilerinizi Nasıl Doğrularsınız?

 

Amazon, satıcıların bu sertifikasyon gerekliliklerine uymasını kolaylaştırmak için 2024 yılında yeni bir sistem başlattı. Sürekli 12 ay boyunca 200 veya daha fazla işlem gerçekleştiren veya 5.000$ veya üzerinde gelir elde eden satıcıların, hesaplarının devre dışı bırakılma riskini önlemek için iş bilgilerini gözden geçirip sertifikalandırması gerekmektedir.

Seller Central’daki Hesap Sağlığı (Account Health) sayfasına gidin ve Öncelikli Eylemler (Priority Actions) altında yer alan Hesap Bilgilerinizi İnceleyin (Review Your Account Information) seçeneğine tıklayarak iş bilgilerinizi gözden geçirin. Eğer her şey güncelse veya yeni güncellenmişse, Bildirim ve Sertifikasyon (Notice and Certification) sayfasına giderek sertifikasyon işlemini tamamlayın. Bu sayfayı gördükten sonra, bilgilerinizi yasalar gereği 10 gün içinde sertifikalandırmanız gerekmektedir.

İş bilgilerinizi sertifikalandırmak uzun sürmez ve Amazon hesabınızı devre dışı bırakılmaktan korumak için önemli bir önlemdir. İş bilgilerinizi güncel tutun. Herhangi bir değişiklik olduğunda, bilgilerinizi Seller Central üzerindeki Hesap Bilgileri (Account Information) sayfasında güncelleyin. INFORM veya iş bilgilerinizi sertifikalandırma hakkında sorularınız varsa, Seller Central‘daki INFORM Consumers Act ile ilgili kaynağa göz atabilirsiniz.

INFORM Tüketici Yasası nedir?

Çevrimiçi Perakende Pazaryerlerinde Bütünlük, Bildirim ve Adalet olarak bilinen INFORM Consumers Act (Tüketicileri Bilgilendirme Yasası), Mart 2021’de ABD Senatosu’na sunulmuştur. Bu yasa, Amazon ve Shopify gibi çevrimiçi pazaryerlerinin, yüksek hacimli üçüncü taraf satıcılardan belirli bilgileri toplamasını, doğrulamasını ve paylaşmasını zorunlu kılar.

Yasa, bu satıcıları, kesintisiz 12 ay süresince toplamda 200 veya daha fazla işlem gerçekleştiren ve bu işlemlerden 5.000$ veya daha fazla gelir elde eden satıcılar olarak tanımlar.

Bu parametreler, birçok Amazon üçüncü taraf satıcısı için geçerlidir. Amazon, platform üzerinden satılan tüm ürünlerin yaklaşık %60’ının küçük ve orta ölçekli işletmeler tarafından satıldığını yakın zamanda paylaşmıştır.

Çevrimiçi pazaryerleri, Amazon dahil olmak üzere, bu satıcılardan aşağıdaki bilgileri toplamak zorundadır:

  • Banka hesap numaraları
  • Devlet tarafından verilen kimlik
  • Vergi kimlik numaraları
  • İletişim bilgileri (telefon numarası ve iş adresi)

Bu bilgiler doğrulanmalı ve e-ticaret platformları, bu detaylardaki her türlü değişikliği yıllık olarak sertifikalandırmak zorundadır.

Çevrimiçi pazaryerleri, ayrıca satıcıların isimlerini ve iletişim bilgilerini, satıcıların ürün listelemeleri aracılığıyla tüketicilere sunmak zorundadır. Tüketiciler ayrıca, pazaryerindeki şüpheli faaliyetleri elektronik ortamda ve telefonla bildirme imkânına sahip olmalıdır.

Amazon Satıcıları için INFORM Act Doğrulaması

Bazı Amazon satıcıları arasında doğrulama süreciyle ilgili bazı karışıklıklar yaşanmaktadır, bu yüzden bilmeniz gerekenler şunlardır.

Hesap doğrulamanızı tamamladıysanız ve Amazon’dan hesabınızın doğrulandığını onaylayan bir e-posta aldıysanız, bu durumun Seller Central’daki Hesap Sağlığı sayfanızda görünmesi 24 saati bulabilir. 24 saat sonunda güncelleme görünmüyorsa, Satıcı Desteği (Seller Support) ile iletişime geçin.

Doğrulama sürecine başlamadıysanız veya tamamlamadıysanız ya da hesabınızı kontrol etmek istiyorsanız, tüm iş bilgilerinizin doğru ve güncel olduğunu onaylamak için Hesap Bilgileri (Account Information) sayfanıza gidin.